СТРУКТУРА ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ
ІРКЛІЇВСЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО АГРАРНОГО
ЛІЦЕЮ
Мета діяльності
психологічної служби.
Створення умов для всебічного
та гармонійного розвитку учня, стимуляція до саморозвитку та
самореалізації в подальшому житті.
Задачі психологічної служби
-
Психологічний супровід навчально виховного
процесу.
-
Реалізація профілактичних, корекційних та
навчально просвітницьких заходів.
-
Допомога в вирішенні проблем які хвилють учнів.
-
Своєчасне і систематичне вивчення психофізичного
розвитку учня, мотивів його поведінки, діяльності з урахуванням
вікових, індивідуальних, інтелектуальних, фізичних, статевих та
інших особливостей.
-
Створення умов для розвитку та самовиховання
учнів.
-
Сприяння створенню психологічного клімату і умов
для повноцінного розвитку дитини в підлітковому віці.
-
Вивчення особливості дитини та формування її
особистості в контексті її життєвих умов, виховання та взаємодії
з дорослими та однолітками.
I. Психологічне діагностування
учнів.
-
З метою діагностики адаптації
учнів І курсу проводиться "анкета першокурсника", проективна
методика “хто я...”,
-
Міжособистісні стосунки в групах
вивчаються за методикою "Соціометрія".
-
Вибірково визначається тип
темпераменту за тестом Айзенка.
-
Досліджуються акцентуації
характеру підлітків за К.Леонгардом.
-
Вибірково проводиться діагностика
готовності до оволодіння обраною професією за активізуючою
профорієнтаційною методикою Н.Пряжникова "Будь готов!".
-
Анкетування "Вчитель очима учнів"
проводиться з метою оцінки і рейтингування педагогічної
діяльності .
-
За результатами діагностики
проводиться індивідуальна робота.
II.
Психологічне консультування учнів проводиться з проблем:
-
взаємовідносини в навчальній
групі (місце і роль в колективі);
-
взаємостосунки з викладачами,
майстрами виробничого навчання, вихователями,
дорослими, батьками,
ровесниками;
-
взаємостосунки чоловік-жінка;
-
усвідомлення власної особистості,
внутрішньоособистістні конфлікти, профілактика комплексу
неповноцінності;
-
залежності особистості
(алкогольній, наркотичній, комп’ютерній).
III. Корекційно-відновлювальна та
розвивальна робота.
В
звя'зку з тим, що перше десятиріччя третього тисячоліття Генеральною
асамблеєю ООН проголошено Міжнародним десятиріччям культури та не
насильства здійснюються слідуючи заходи щодо відзначення
Міжнародного дня толерантності:
-
з метою кращої соціалізації
молоді для дівчат III курсу проводяться тренінги по "Запобіганню
торгівлі людьми";
-
з метою зниження ризику
насильства, як фізичного, психологічного так і сексуального, для
дівчат І курсу проводяться тренінгові заняття "Як запобігти
насильству";
-
з метою реалізації державної
програми профілактики ВІЛ-інфекції та СНІДу проводиться цикл
тренінгових занять, котрий закінчується навчально-розважальною
грою брейн-ринг до Міжнародного дня боротьби з ВІЛ-інфекцією та
СНІДом.
З метою попередження суїцидальної поведінки проводяться виховні
години з елементами тренінгу.
Основними напрямками
антинаркотичної роботи є:
-
зустрічі учнів з
лікарем-наркологом Іркліївської районної лікарні;
-
упровадження антинаркотичної
програми “Незалежність особистості” і “Так чи ні”;
-
проведення відеосемінару “Скажи
наркотикам Ні!”;
-
рамках тижня суспільних дисциплін
проводиться цикл тренінгових занять "Підлітки мають знати свої
права".
Робота з педагогічним
колективом
Для учителів-предметників та класних керівників проводяться
психолого - педагогічні семінари (4р. на рік ).
Зміст навчально-просвітницької
роботи з учителями такий:
-
Вивчення індивідуального стилю
пізнання учня.
-
Робота класного керівника по
забезпеченню соціального розвитку школяра.
-
Психологічні основи формування
позитивного психологічного
-
клімату
-
учнівських колективах.
-
Психологічні основи
конструктивної взаємодії з підлітками
-
Психологічні засади роботи
педагогічного колективу в умовах
-
Організація занять з розвитку
особистості школяра.
Психологічне консультування
педагогічних працівників проводиться з проблем:
-
адекватного усвідомлення свого
статусу в сім'ї, родині, професії, суспільстві;
-
відреагування стресогенних подій;
-
гуманізації навчально -
пізнавальної діяльності;
-
роботи по формуванню учнівського
колективу;
-
роботи з педагогічно занедбаними
дітьми;
-
роботи з схильними до девіантної
поведінки учнями;
-
психотерапевтичного характеру;
-
за результатами діагностики.
Консультування адміністрації
училища.
З питань покращення психологічного мікроклімату в колективі,
усунення деструктивних ознак, вдосконалення управлінської системи
впливу на підлеглого, прямий і зворотній зв'язок, мотивація
взаємодії.
Організаційно-методична робота.
-
Під патронатом НМЦ ПТО творчою
групою психологів, під керівництвом психолога Центру,
організовуються та проводяться обласні семінари практичних
психологів ПТНЗ.
-
Надається організаційна допомога
при проведенні обласних семінарів соціальних педагогів НМЦ ПТО
на базі Центру.
-
Систематизуються і комплектуються
матеріали за окремими темами .
-
Регулярно підвищується фаховий
рівень психолога шляхом:
-
відвідування
навчально-методичних заходів м/о психологів ПТНЗ і шкільних
психологів;
-
участі в науково-практичних
конференціях ;
-
роботи в навчальній групі з
психологічного консультування;
-
власної групової
психотерапії.
-
вивчення методичної,
психологічної літератури.
-
Крім того відвідуються відкриті
уроки, конкурси професійної майстерності, виховні години
загального масштабу, вибірково екзамени, святкові концерти,
конкурси-огляди художньої самодіяльної творчості учнів.
Організація психологічної
просвіти.
З метою формування психологічної культури, підвищення психологічної
компетенції викладачів, учнів та батьків психологічна просвіта
проводиться за напрямками:
педагогічних працівників:
-
виступи на педагогічних читаннях
-
виступи на педагогічних радах;
-
проведення психолого-педагогічних
семінарів,
-
методична допомога у підборі
психологічної літератури з окремих тем;
-
організація виставки
психологічної літератури ;
-
аналіз відкритих уроків;
-
через матеріали стенду
"психологічна служба ліцею".
учнів:
-
методична допомога у підборі
психологічної літератури з окремих тем;
-
пропаганда здорового способу
життя за програмою "Рівний - рівному";
-
через інформацію стенду
"психологічна служба ліцею ".
батьків:
-
виступ на батьківських зборах;
-
розповсюдження буклетів "Азбука
сімейного життя";
-
через інформацію стенду
"психологічна служба ліцею ".
|